Miért jó a szauna rendszeres használata?

Testnek és léleknek egyaránt gyógyír

2014/06/25

Hazánkban is egyre népszerűbbé válik a szauna használata. Különböző céllal használják az emberek, például kikapcsolódás/szórakozás, prevenció okán (egészség megőrzés, betegség megelőzés), egészségügyi problémák kezelésére, fogyás felgyorsítására, valamint a sportolók bemelegítés szempontjából, illetve testépítők, fitneszezők vízhajtás fokozása érdekében.

Rendkívül sok pozitív hatással bír, már ha nem viszed túlzásba. Van is erre egy bölcsességük a finneknek, még pedig: „Kismértékben orvosság, nagymértékben gyógyszer”

Számos érv szól a szaunázás mellett, melyek a következők:

1. Kiváló méregtelenítő hatása van

2. Felgyorsítja a vérkeringést

3. Stabilizálja a vérnyomást (azonban fontos, hogy magas vérnyomással küszködöknek, kizárólag az infraszauna ajánlott, orvosi konzultációt követően)

4. Erősíti az immunrendszert

5. Nagyfokú stressz oldó hatással bír (főleg ha különböző aromájú illattal, fény,- és hangterápiával is meg van spékelve a szaunázás élménye)

6. Izomláz enyhítésére is segítséget nyújt

7. Álmatlanság ellen is kiváló ellenszer

8. Bőrápolásra kifejezetten előnyös (tisztítja, szebbé, üdébbé varázsolja a bőrt)

 finnAzonban fontos odafigyelni, a sok folyadékbevitelre, hiszen szaunázás során kb. fél litert is kiizzadhatunk. A folyadékpótlás ne cukros üdítővel, hanem vízzel történjen.

A két legismertebb szauna a finn illetve az infra. Sokan csak annyit tudnak különbségnek felhozni, hogy a finn jóval magasabb hőmérsékletű. Ellenben ennél sokkal többről van szó.

Míg a finn szauna levegőjének hőmérsékletét fűtik fel magasra, majd ez a forró levegő melegíti fel a testünket is, addig az infraszaunánál teljesen más a helyzet. Itt az infrasugarak jutnak a bőrünk alá mélyre, ahol hővé formálódnak át és így képesek felmelegíteni a testünk.

Egyre több fitneszterem van felszerelve különböző szaunákkal, szánj rá egy kis időt edzés után, hiszen még egy plusz „jót” adsz testednek, lelkednek, hogy felfrissüljön és egészséges legyen.

Kiváló társas kapcsolatok ápolására is. Kapjatok fel egy bikinit barátnőddel egy fárasztó edzés után és irány a szauna, ahol bátran, nyugodtan fecseghettek a legfrissebb sztár pletykákról, pasikról és a legtrendibb diétákról vagy pusztán elmélyülhettek gondolataitokban egy laza meditációval.

Fontos megjegyezni, hogy szaunázni csak egészségesen lehet, vérnyomás- vagy szív probléma esetén, illetve egyéb betegségben szenvedőknek feltétlen ki kell kérniük az orvosuk véleményét.

Hozzászólások