Milyen az ideális öltözék edzéshez?

Fontos a megfelelő cipő, ruha és egyéb eszközök kiválasztása

2014/07/16

Kevesen gondolják, de az öltözék az egyik alappillére a jó edzésnek. Ahhoz, hogy megfelelően, kényelmesen és sérülésmentesen tudjunk edzeni néhány fontos szabályt be kell tartani.

sport-fashionNézzük tehát, milyen az ideális öltözék?!

A sportolás elsődlegesen nem a divatról szól, persze lehet jó minőségű, divatos ruhákat, cipőket venni, de a vásárlást mindig aszerint ítéld meg, hogy az valóban praktikus-e az edzésedhez.

Ügyelj arra, hogy minél kényelmesebb legyen a sportruházatod, valamint hogy is méretben megfelelő legyen.

Legjobb tanács, ha lágy, könnyű és szellős felsőrészt választunk, hogy párologni tudjon a testünk és az izzadást ne tartsa vissza. Ha pedig alsó részről van szó, ott is kiemelkedően fontos, hogy ne legyen túl szűk, hogy a különböző (nagy terjedelmű) mozgásokat is tökéletesen és akadálymentesen végig tudjuk csinálni.

Mindig próbálj az évszaknak megfelelően öltözködni, nyáron kicsit lazábbra lehet venni az öltözéket, azonban télen ügyelj arra, hogy melegen tartsd izmaidat, nehogy kihűljenek.

Tilos mezítláb edzeni, nem csak higiéniás szempontokból, hanem életveszélyes is lehet, mert könnyen sérüléshez vezethet. Mindig vegyél fel kényelmes, stabil edzőcipőt a sportoláshoz. Fontos, hogy edzőcipőt, és ne papucsot!

Súlyzós edzések egyéb felszerelése lehet még a csuklószorító, deréköv a sérülések megelőzése érdekében (ha nagyobb súllyal dolgozol), valamint az edzőkesztyű, amit mindenki saját maga döntsön el, hogy stabilnak érzi-e vele az edzést, vagy pont ellenkező hatást érez. Ami miatt talán érdemes, ha esetleg megizzad a tenyerünk, akkor könnyen megcsúszhat a kezünk, tehát nem tudjuk helyesen tartani az eszközöket (súlyzót, rudat), és ebből kifolyólag könnyen megsérülhetünk.

Visszatérve a ruházathoz. Pszichésen kétféle módja van, hogy az edzést még hatékonyabbá tudjuk tenni.

1. Ha olyan színű, fazonú ruhát választunk, ami a leginkább jól áll rajtunk. Továbbá, amivel kiemeljük a legcsinosabb, legformásabb testrészünket, hiszen magabiztosság kerít hatalmába, amikor magadra nézel, így pozitívan és örömmel tudod végigcsinálni az edzést.

2. Az első gondolatmenetnek pont az ellentéte. Szándékosan olyan ruhát veszel, ami nem áll jól, és az ”alkati hiányosságaidat”, valamint a problémás területeidet emeli ki, ezáltal még inkább ösztönözni és motiválni tudod magad, hogy „ezeken” minél előbb javíts.

Hozzászólások