Milyen hibát ne ejts, mikor kitörést végzel!

Ezekre figyelj oda!

2014/09/28

A guggolás mellett a kitörés az egyik leghatékonyabb, leghatásosabb comb és popsi formáló gyakorlat. Ahhoz viszont, hogy a fejlődés látványos legyen, elengedhetetlen a megfelelő kivételezés! Sajnos sokszor tapasztalom az edzőtermekben, hogy nagyon sokan elkövetik az öt leggyakoribb hibát kitörésezés során!

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Nézzük, mire figyelj oda gyakorlat közben!

1. Amelyik lábbal kilépsz előre, fontos, hogy a térd soha ne menjen, a lábfejed elé. Ha előrébb lesz a térded vonala, akkor a térdízületeidet megterheled és könnyen sérülés lesz a vége.

2. A törzsed mindig legyen egyenes, ne dőlj előre, mert ebben az esetben is terheled a térded és mellette még a derekadat is. Tehát fontos, hogy egyenes háttal, fejet felemelve történjen a kitörés.

3. A lábfejek sokszor össze-vissza állnak, ezáltal szintén a térdízületeid állapotát kockáztatod. Figyelj oda, hogy a lábfejek mindig egyenes álljanak és párhuzamosak legyenek egymással.

4. Ahhoz, hogy ne roncsold az ízületeidet, figyelj oda arra, hogy bármilyen nehéz is egy idő után a gyakorlat, a lábaidat ne csapd erőteljesen a földhöz.

5. Ha szeretnél látványos és egyben gyors fejlődést tapasztalni, akkor soha ne lendületből csináld a feladatot. Tehát a hátul lévő lábaddal ne told ki magad, hanem mindig az elülső lábaddal végezd a gyakorlatot. Továbbá sokszor tapasztaltam, láttam azt is, mikor valaki nehezítés gyanánt kettlebellt vagy súlyzót használ, akkor gyakran azzal lendíti magát előre. Tehát csak akkor kezd el nehezíteni a kitörést, ha valóban van megfelelő kondíciód hozzá, különben nem ér semmit.

kitörés

Jó és helyes kitörésezést mindenkinek!

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások