Minden 4. fiatal influencer akar lenni

Ezt a szakmát választaná a legtöbb fiatal

2019/04/29

A Z generáció tagjait kivéve sok esetben még mindig némi homály fedi, hogy miként is értelmezhető az influencer „szakma”. Azonban úgy tűnik ez a jövő karrierje!

Pár éve hazánkban még teljesen ismeretlen volt ez a fogalom, ma azonban már minden negyedik tini szívesen lenne influenszer, 61 százalékuk pedig legalább egyet követ is – derül ki a Be Social fiatalok körében végzett felméréséből.

Az influencer egyfajta véleményvezér, tehát befolyással van a követőire. Ez megnyilvánulhat bizonyos termékek, szolgáltatások reklámozásában, de ami még ennél is fontosabb, az a mások gondolkodására, élethez való hozzáállására gyakorolt hatás. Ez lehet természetesen pozitív, de épp ennyire veszélyes is. Egy fiatal számára a követők száma egyenlő a megbízhatósággal, a hitelességgel, és sokan ez alapján választják ki példaképeiket, próbálnak láthatatlanul is megfelelni az általuk idealizált influencernek. Ez pedig nemcsak a tizenévesek körére jellemző, felnőtt emberek is könnyen adnak egy-egy véleményvezér szavára. A YouTube, a Facebook és az Instagram több ezer, sőt százezer követővel, feliratkozóval rendelkező oldalait lapozgatva azonban kevés igazi értéket képviselőre bukkanhatunk.

9_influencer_marketing

Az influenszer jelenséget azért nevezhetjük szakmának, mert követőtábortól függően komoly szponzorációs összegeket keresnek egy-egy posztjukkal, videójukkal. Persze lehet azt mondani, hogy nyilván csak olyan terméket fognak reklámozni, amelyben valóban hisznek, de lássuk be, a magyar piac nem olyan nagy, hogy aki valóban ebből akar megélni, az kedvére válogathasson. Így pedig már nem beszélhetünk kongruens kommunikációról, közlésről.

forrás

Hozzászólások