Mindenmentes tápláló reggeli

Ez aztán a müzli szelet!

2016/01/20

Egészséges étkezés, ételintolerancia, allergia, reflux, stressz, magas vércukorszint. Csak néhány azok közül, amelyek a manapság jellemző egészségügyi panaszokért felelősek. Hiába halljuk százszor, valahogy mégsem változtatunk. Glutén-, laktóz- és cukormentes ételekből jóval kevesebbet fogyasztunk. Tedd meg az első lépést, készítsd magad tápláló reggelidet!

Nem kell mindent és mindenkinek figyelembe vennie, de ajánlatos. Engem például a teljes kétségbeesés környékezett, amikor kiderült, laktóz-intoleráns vagyok. Ez félúton van az egészséges és az allergia között. Magyarán nem okoz azonnali rosszullétet, szélsőséges esetben hasmenést, hányást, vagy más allergiás tüneteket, ha elfogyasztok valamilyen tejes ételt, de a puffadás, az állandó görcsök jelen vannak, arról nem is beszélve, hogy szembesülnöm kellett a ténnyel: a fogyókúrámat sem támogatják az ilyen ételek. Más kérdés, hogy az egészséges táplálkozás egyik alapfeltétele, hogy minél több fehérjét és kevesebb szénhidrátot fogyasszunk.

Szóval rá kellett jönnöm, hogyan csökkentsem minimálisra ezeket a tejforrásokat, vagy hol zárjam ki maximálisan. Számomra a legegyszerűbb a tej kiiktatása, például a reggeli kávénál. A túrót, joghurtot, tejszínt, tejfölt tulajdonképpen teljesen elhagytam, kivételt képzett ez alól a karácsonyi időszak. Sokáig sajtosat sem voltam hajlandó enni, ami a legnagyobb szívfájdalmat jelentette, ma már annyit engedélyezek, hogy csőben sült ételeket, amik a kedvenceim közé tartoznak, alkalmanként nagy duzzogva eszek. Ezt már tényleg nem bírom ki! 

Tulajdonképpen ugyanezek az újragondolások és áttervezések vonatkoznak mindenkire, akik valamilyen megvonásban kell, hogy éljék az életüket, legyen az glutén vagy cukor. Szerencsére van rá lehetőség, csak fel kell fedezni magunknak az új ízeket, és a beszerzésről és elkészítésről is kicsit másképp kell gondolkozni.

Ha unod már a reggeli zabkását, akkor íme egy további alternatíva a többi között, mint például az isteni chia puding. Ez a recept egyszerű, gyors, és garantáltan csak olyan hozzávalókat tartalmaz, amiket te teszel bele! Ha nem akarsz sok időt tölteni az elkészítésével, mégis fontos számodra, hogy tápláló legyen, akkor azt is mondhatnám, hogy tulajdonképpen három összetevőből áll: banán, zabpehely és mandula tej. Hogy fokozzuk az élvezeteket, a többi már csak azon múlik, mivel szeretnéd ízesíteni a müzlidet. Ezt most egy áfonyás változat lesz, de készítheted almával, fahéjjal, étcsoki darabokkal és különböző magvakkal dúsítva is. Lássuk!

Hozzávalók:

  • 4 db banán
  • 2 csésze apró szemű zabpehely
  • 1/2 csésze mandula tej
  • aszalt áfonya
  • ízesítők tetszés szerint (reszelt kókusz, mandula, aszalt gyümölcsök, magvak, méz, fahéj stb.)

Elkészítés:

A folyamat roppant egyszerű, a banánt pucold meg és karikázd egy tálba, majd villa segítségével törd össze. Add hozzá a mandulatejet, keverd el jól, hogy ne legyen csomós, majd szórd meg a zabpehellyel és tegyél bele olyan ízesítőket, amire vágysz. 200 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütheted. Aznap uzsonnára, vagy másnap reggelire tökéletes választás!

Jó étvágyat, jó nassolást!

Hozzászólások