Mire figyelj kezdő sportolóként?

Négy tipikus hiba

2014/09/18

A dolgos mindennapok, az időhiány, a kedvtelenség és még számos olyan kibúvó van, ami miatt elhanyagolják az emberek a testmozgást. Ha te nem szeretnél, ebbe a hibába esni, akkor változtass ezen és már ma kezdj el „dolgozni” ellene.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Fontos, hogy a kezdő sportolók tipikus hibáit ne kövesd el! Hogy mikre vigyázz? Lássuk!

1. A bemelegítés és a nyújtás fontossága

A kezdő sportolókra kifejezetten jellemző, hogy rendszeresen kihagyják a bemelegítést és a nyújtást, pedig mindkettő nélkülözhetetlen az izomzat egészsége és a sérülés kockázatának csökkentése miatt. Ráadásul a megfelelő minőségű nyújtással, sokkal szebb, formásabb izomzatot tudsz elérni. Érdemes 10-10 percet rászánni az edzés előtt és után, a bemelegítésre és a nyújtásra.

2. Rendszeresség a siker kulcsa

A sikerért és a látványos eredményért meg kell harcolni! A másik legtipikusabb hiba, hogy sokszor a hangulathoz kötik az edzést a kezdő sportolók. Lehet, hogy így kizárólag, egy héten csupán egyszer fogsz eljutni az edzőterembe vagy a futó pályára. Sajnos ez kevés lesz a hőn áhított forma eléréséhez. Fontos, hogy ne csak akkor vágj bele az edzésbe mikor kedved van hozzá. Iktasd be a rendszeres sportolást az életedbe, előbb utóbb már hiányozni fog a mozgás! Hidd el!

3. A gyakorlatok helyes kivitelezésére figyelj!

Sajnos kevesen mernek segítséget kérni, pedig fontos egyrészt a hatékonyság, másrészt, a sérülésveszély csökkentése érdekében, hogy a gyakorlatokat tökéletesen hajtsd végre. Ha pontosan csinálod, akkor még nagyobb terhelésnek teszed ki a testedet, ez által sokkal gyorsabb lesz a fejlődés és hamarabb észre fogod venni magadon a változást, ami inspirálóan hathat rád.

4. Tarts pihenő napot!

Kedvet kaptál a sporthoz és már szíved szerint mindennap mennél? Csak óvatosan és lassan a testtel! Hosszútávon a mindennapos edzés, túledzéshez vezethet, ami a fejlődés leállását és a lesérülés kockázatának növelését eredményezheti. Fontos a regeneráció, hiszen a test akkor fejlődik, mikor pihenünk.

nyújtás

Jó edzést kedves olvasók!

Hozzászólások