Mit egyél edzés előtt és után?

Segítünk!

2014/09/07

A táplálkozás nagyon meg tudja határozni az edzésed kivitelét. Minél tökéletesebben eszel, annál energikusabb leszel sportolás közben, ez által sokkal hatékonyabbá válik maga az edzés.

Tehát nagyon lényeges szempont, hogy edzés előtt mit eszel. A gyors fejlődéshez pedig elengedhetetlen, hogy mit fogyasztasz közvetlen utána.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Nézzük, mi a legjobb választás!

Azt ugye mindenki tudja (olvasóink biztosan, hiszen már sokat írtunk róla), hogy a legideálisabb a szervezet számára, ha többször eszel keveset (minimum ötször).

  • Éhezni sohasem szabad, hiszen az anyagcsere folyamatok olyankor nagyon lelassulnak, ami a legnagyobb ellenség, amennyiben a tartós fogyás a cél. Ha ez bekövetkezik, akkor az energiaszint lecsökken, ami az edzés minőségét is meghatározza, ezáltal a fejlődést is.
  • Reggelire leginkább fehérjedús és rostban gazdag szénhidrátot érdemes fogyasztani (tojásfehérje, zabpehely).
  • Majd 2-3 óránként: csirkemell, hal, marha, zöldségek, saláta, rizs, light tejtermékek fogyasztása a legideálisabb, amik nem terhelik meg a gyomrot

 

Az edzés előtt egy-másfél órával érdemes elfogyasztani a táplálékot. Fontos, hogy ne legyen túl sok, és kerüld a zsíros, cukros tartalmú ételeket, amik elnehezítik a gyomrot.

Érdemes kis mennyiségű, könnyen emészthető, fehérjét és összetett szénhidrátot fogyasztani, amit a szervezet lassan bont le, így hosszan tud energiát biztosítani (ilyen összetett szénhidrát például a teljes kiőrlésű tészta, rizs, puffasztott rizs, zabpehely, joghurttal, pár szem gyümölccsel).

Sportolás után közvetlen, a szervezet jóval gyorsabban használja fel és építi be a számára szükséges tápanyagokat. Legideálisabb, ha gyorsan felszívódó tápanyagokat viszünk be, de a fehérjebevitel is elengedhetetlen (tojásfehérje, zsírszegény túró, proteinpor).

Fontos, hogy edzés után fél-egy órán belül fogyaszd el a megfelelő regenerálódás érdekében.

Természetesen figyelj oda a folyadékbevitelre is. Ha edzel, legalább 3-5 liter vizet is igényel a szervezet.

protein

Hozzászólások