Mit együnk nyáron? – Szigorú szabályok

9 tipp a nyári egészségre

2014/08/07

A nyári meleget és a friss tápanyagokat a baktériumok is kedvelik, ezért fokozottan ügyelnünk kell a főzés és tárolás körüli higiéniára. Ne vegyük félvállról az élelmiszer-biztonsági rendszabályokat.

1. Az élelmiszer-alapanyagokat csakis megbízható forrásból vásároljuk. Ellenőrizetlen helyen és különböző alkalmi árusoktól még zöldséget és gyümölcsöt sem célszerű venni.

2. Figyeljünk a csomagoláson feltüntetett címkékre és feliratokra. A minőség megőrzési és fogyaszthatósági idők, az összetétel vagy a tároláshoz javasolt körülmények sok fontos információt adnak az adott termékről.

3. A hazavitt élelmiszerek minél előbb kerüljenek a megfelelő helyre. A hűtést igénylő ételekre külön ügyeljünk.

meat

4. A nyers húst és a tojásokat tároljuk jól elkülönítve egymástól. A darált húst lehetőleg még aznap használjuk fel. Amennyiben a hús és a tojás szaga és színe nem a szokásos, ne használjuk fel.

5. Dolgozzunk tiszta konyhában, tiszta eszközökkel, és mossunk kezet az egyes elkészítési fázisok között.

6. A nyers húson bármikor előfordulhat az egészségre ártalmas baktérium vagy akár szalmonella, ezért célszerű külön vágódeszkán és külön késsel előkészíteni a főzéshez.

7. A nyers zöldségeket és gyümölcsöket is alaposan mossuk meg, mert könnyen megtelepedhetnek rajtuk a növényvédő szerek maradványai, rovarok vagy a földben lévő szennyeződések is.

meat1

8. Az ételeket, különösen, ha húst és tojást tartalmaznak, jól süssük át, a magas hőfok ugyanis elpusztítja a baktériumokat.

9. A megmaradt harapnivalókat pedig minél előbb tegyük a hűtőszekrénybe, ne álljanak órákig szobahőmérsékleten.

Hozzászólások