Motiváció konditermi impotencia ellen

Nem adhatod fel!

2016/02/25

Lassan itt a tavasz, közeleg a nyár! Ha nem figyeltél télen… talán meg is híztál? Ideje hát, hogy elkezdj futni, koplalni, edzőterembe járni, meg pólókat összeizzadni, hiszen májusra bombaformába kell lenned! Mielőtt azonban belevágsz, tudnod kell, hogy rengeteg akadály vár rád, míg eléred a kívánt alakot.

Edzőtermi dráma – mikor úgy érzed, hogy feladod

Nagyjából egy éve kezdtem el edzeni, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy ha belenézek a tükörbe, ne egy alaktalan pálcika nézzen vissza rám. Nem egy lufira pumpált vasmacsó akartam lenni, csupán egy olyan testképre vágytam, ami szerintem vállalható. Egy hónapnyi felkészülés és sufni kondi után kettlebellezni kezdtem, hogy ez milyen király dolog, arról már olvashattál nálunk korábban.

Eléggé lelkes súlyzsonglőrnek tartom magam, és ahogy teltek-múltak a hónapok, egyre nagyobb kedvvel jártam le a terembe meghalni. Ha szoktál edzeni, akkor már tudod, ha még nem kezdtél bele, akkor majd megtapasztalod a nagy igazságot: amikor nekiugrasz, nagyon nehéz. Ha nincs kitartásod, többet nem is mész. Ha keményebb vagy, a jutalmad nagyszerű lesz, hiszen ahogy a tunyaságból elmozdulsz az egészséges felé, hirtelen megugrik a teljesítményed. Ez az élmény fanatizál majd, azonban már most szólok, hogy ezt az állapotot egy hosszú, stagnáló szakasz követi. Ez az időszak arra jó, hogy az addig megtanultakat tovább finomítsd.

kettlebell

Ez nekem is megvolt, azonban egy kisebb sérülés miatt ki kellett hagynom pár hetet, sajnos ennek velejárója volt, hogy kisebb súlyokkal kellett dolgoznom. A fent leírtak szerint haladtam tovább, mikor is az egyik edzésen nem koncentráltam eléggé és az edzőm jelezte, hogy „csuklózom”. Ez annyit tesz, hogy ha ügyetlenül csinálod a gyakorlatot, könnyen kicsinálhatod vele a fogókádat. És itt megszakadt bennem valami, egyszerűen nem tudtam másra gondolni, csak arra, hogy elrontom. Beálltam a tükör elé, elrontottam. Kisebb golyóra cseréltem, elrontottam. A végén már súly nélkül, csak a helyes kéztartást gyakoroltam. Csalódott voltam és bevallom, szégyelltem magam, hogy ennyi hónap tanulás után egy ilyen kis részleten ekkorát csúsztam. Néhány sikertelen alkalom után annyira begőzöltem az általam diagnosztizált bénaságon, hogy feladás helyett elmentem pár hét pihenőre, hogy megnyugtassam a „Pumped Énemet”.

Ezt az időt titkos kutatással töltöttem. Barátaimat, munkatársaimat kérdeztem a kitartásról, lustaságról és a kudarcok megéléséről. A kedvenc beszélgetésem például így hangzott.

„Le kéne mennem edzeni, de annyira nincs kedvem felöltözni és elindulni. A barátnőim se lesznek ott, esik is, meg ilyenek.” Csak a szokásos alibi, ami jó barátunk, a kényelmes lustaság egyik tünete. Gondoltam megpróbálom motiválni és a következőt mondtam neki:

„Tudod, hogy mit csinálok, amikor ennyire belustulok? Fogom magam, aztán lemegyek edzeni.”

Aztán fogta magát és lement edzeni. Mi ebből a tanulság? A lustaság, a kishitűség és az önbizalomvesztés néha mindenkinél jelentkezhet, ez természetes. Íme, néhány javaslat arra az esetre, ha te is eljutnál a „Konditermi Impotencia” állapotába:

1., Beszélj nyíltan a problémádról! A jó edző tudni fogja, hogy mit kell tenned, tanácsot ad, vagy saját edzéstervet kínál, az igazán jó edzőtársak pedig mögéd állnak a bajban.

2., Ha úgy érzed, hogy kimerültél, vagy nem megy annyira, ne erőltesd, mert csak örökre el fog menni a kedved. Egy kis pihenés nem csupán fizikai, de lelki regenerálódást is hozhat.

3., Még ha nehéz is, soha ne mérd magad másokhoz! Mindannyian más-más testben élünk, a magunk kis korlátaival. A feladatunk az, hogy ezeket a korlátokat átlépjük. Ne azért, mert Béla 100 kilóval bicepszezik, hanem mert megérdemled, hogy a kemény munkád sikert koronázza.

Elkezdeni valamit nem egy nagy dolog. Az elején nem feladni… az már nem rossz! De a gödör mélyén levegőt venni és tovább haladni, na, az már valami! Nem adod fel, mert nem adhatod fel! Érted?

Hozzászólások