Néha nem működik a fék a metrókon

Az ajtók pedig nem záródnak rendesen

2015/03/11

A hármas metróval kapcsolatban minden héten hallani, hogy lerobbant, elfüstölt, kialudt a villany, életveszélyes stb. Már kiírták a jármű felújítási tendert, öt ajánlat pedig versenyben van. Az orosz indulóval azonban van egy kis gond, a moszkvai kocsijaikon ugyanis már többször is csődöt mondott a fék, és az ajtók sem záródnak rendesen, bármennyire is vigyázunk a ki- és beszállással.

Bár az oroszok tagadnak, de a Metróért Egyesület információi szerint a moszkvai metrókocsikon az elmúlt hónapokban háromszor is csődöt mondott a fék. A meghibásodás hátterében a központi számítógép meghibásodása áll.

A másik komoly probléma az, hogy a hetven km/óra sebességgel haladó kocsik utolsó ajtajai akár tíz centiméterre is kinyílnak a nyomáskülönbség miatt. Az pedig még ennél is nagyobb baj, hogy az a cég, amelyik ezeket a kocsikat gyártotta, pályázik a budapesti hármas metró felújítására is.

magyar_metro

Az egyik esetben, amikor a fék meghibásodott, a szerelvény mintegy százötven méterrel száguldott túl a megállón, mire sikerült megállnia, ami katasztrofális körülményekkel járhatott volna csúcsidőben. Ugyanakkor a szoftveres rendszer sem működik rajta zökkenőmentesen.

Hozzászólások