Nehezen ébredsz reggel?

Ezeken változtass

2015/06/15

Nemcsak a hétfői ébredés okoz gondokat, hanem általában nehezen kelsz fel reggel? Több oka is lehet annak, amiért nem indul túl energikusan a napod. Nézd meg, mi lehet a háttérben!

A hétfőket még csak-csak megértjük, hiszen egy jól sikerült hétvégi pihenő után kinek van kedve munkába állni? De amennyiben a hét többi napjai is nehezen indul, alig bírsz kimászni az ágyból, nincs kellő energiád az ébredéshez, és utána is csak vonszolod magad, úgy elképzelhető, hogy néhány bevett szokásodon kell változtatnod, ami segíti a pihentető alvást és könnyebben indul a napod.

1. Ne zárd ki a fényt!

Ha teljesen elsötétíted a szobát, akkor az feltehetően segít, hogy könnyebben elaludj és kellemesen teljen az éjszakád. De nem jó, ha a reggeli fény nem tud beszűrődni a szobádba, mert így a szervezeted nem képes érzékelni, hogy ideje felkelni. A cirkadián ritmus az ember biológiai órája, egy belső időmérő rendszer, aminek egyik legfontosabb mérője pontosan a napfény. Használj inkább sötétítő függönyt, vagy szemvédőt, ami kiszűri az utcai fényeket, de a reggeli nap sugarait is átengedi.

Young man lying in bed

2. Feküdj le időben!

Sokan túlóráznak a munkahelyükön, vagy hozzák be lemaradásukat a Trónok harca aktuális epizódjával, de a késői lefekvés megvonja az alvástól az időt, ettől pedig sokan nyűgösek és fáradtak lesznek másnap. Átlagosan 7 órányi alvásra van szükségünk ahhoz, hogy a szervezetünk kipihenje magát, regenerálódjon és felkészüljön a másnapra. Ha ezt nem kapja meg, akkor reggel akarja még tovább húzni a lóbőrt, de mivel tudod, hogy nem teheti meg, ezért felkelsz időben és indulhat a nap. A kialvatlanság viszont nem jó társ a nap folyamán.

3. Idegesen és feszülten bújsz ágyba

Nehéz nem gondolni a drága autójavításra, vagy arra, hogy milyen arrogánsan teremtett le a főnököd, mert hibáztál, de próbálj meg nem rágódni este az ágyban. Ha valami bánt és szeretsz agyalni ezeken a dolgokon, akkor találj ki magadnak valamilyen elfoglaltságot, hogy le tudd vezetni a feszültséget, és ne az alvástól vedd el a időt. Jó megoldás lehet például, ha ágyba bújás előtt elvégzel néhány jóga gyakorlatot, vagy megpróbálsz meditálni. A lényeg, hogy ne agyalj!

Dreaming away

4. Koránra húzott vekker

Sokan hiszik azt, hogy ha korábbra állítják az ébresztőt és a megszólalástól számítva még visszanyomják kicsit a szundit, akkor sikerül növelniük az alvásidőt. Pedig pont fordítva van, ugyanis ezzel csak elveszel belőle, hiszen az ezzel töltött idő már nem érdemleges alvás, viszont sokkal fáradtabb leszel. Tégy egy szívességet magadnak, és inkább állítsd kicsit későbbre az órát, de akkor kelj fel egyből!

5. Koffein lefekvéskor? Ki van zárva!

Ha közvetlenül elalvás előtt fogyasztasz egy pohár bort, vagy iszol egy kis kávét, akkor vajmi kevés esélyed van rá, hogy pihentető alvásban legyen részed. Még akkor is, ha a bor effektív egészséges, hiszen csökken a szívroham és a stroke kockázata, próbáld meg korábbra időzíteni a koccintást.

Hozzászólások