Nem fogysz, pedig odafigyelsz, mit eszel?

Hízlaló superfoodok

2015/06/17

Sokszor követjük el azt a hibát, hogy egészségesnek hitt ételeket fogyasztunk napi rendszerességgel, a célunk a fogyás lenne, de ez valahogy mégsem jön össze. Elképzelhető, hogy a benne lévő cukor és zsírtartalom miatt nem is annyira fogyókúrás az étel, amit mi annak hiszünk. Ha az alábbi ételek közül eszel, lehet, hogy a rejtett kalória a ludas.

A dietetikusok figyelmeztetnek, hogy az olyan ételek, mint a leves, a sushi, vagy a gluténmentes termékek, tartalmazhatnak rejtett kalóriákat, ami viszont hízáshoz, de legalábbis a súly stagnálásához vezethet. A szakember javaslata szerint a boltban vásárolt leveseket cseréljük le növényi turmixokra, a snacket gyümölcsre, és természetesen tartsuk folyamatos ellenőrzésünk alatt az elfogyasztott kalóriák mennyiségét.

A táplálkozási tanácsadó hozzáteszi, hogy arra is érdemes figyelni, hogy vajon milyen összetevőket eszel, mert nem elég, hogy gyümölcsös turmix a reggeli napindítód, ha az tele van cukorral és megnöveli az inzulinszintedet. Ha ugyanis folyamatosan ingadozik, akkor csalóka módon növeli a sóvárgást az édesség után, mert hirtelen leesik az energiaszinted, és az állandó körforgás súlygyarapodáshoz vezet.

Néhány étel, amit lehet, hogy minden nap eszel, de jobban oda kell rá figyelned:

1. Gyümölcsös smoothie

A túl sok gyümölcs megnövelheti a cukorszintedet, ez pedig növeli az édesség utáni vágyadat kevesebb, mint egy óra leforgása alatt. Annak érdekében, hogy ez ne történjen meg, célszerűen fogyassz inkább zöldségturmixokat, így kiegyensúlyozott marad a vércukorszinted. Ettől még kerülhet a smoothie-ba gyümölcs, de legyen csak az összetevők 20 százaléka, így elkerülheted a hirtelen ingadozást.

Assorted fresh berries with creamy yogurt

2. Joghurt

Azt gondolhatod, ha joghurtot eszel, azzal csak jót tehetsz a szervezetednek és a fogyókúrádnak sem árt. Viszont ez is lehet csalóka. Ugyanis azok a joghurtok, amik alacsony zsírtartalmúnak vannak aposztrofálva, nagy valószínűség szerint több cukrot tartalmaznak. Ha lehet, akkor vegyél inkább natúr joghurtot és ízesítsd te magad: tegyél bele egészséges magvakat (lenmag, zabpehely) és néhány szem valódi bogyós gyümölcsöt.

3. Leves

A kutatók rávilágítottak, hogy tovább maradsz telített, ha ugyanazt az ételt eszed, csak folyékony formában. Ezért a levesek például igen közkedveltek azok között, akik meg szeretnének szabadulni néhány fölösleges kilótól. De nem bármilyen levesre igaz az állítás! Lehetőleg kerüld a zacskós, előre gyártott gyors kajákat, és a krémleveseket is, mert ezeknek jóval magasabb a só- és cukortartalmuk. Helyette inkább készítsd el magad, például egy laktató zöldségleves formájában.

sushi

4. Sushi

A közkedvelt keleti étel valóban lehet egészséges és jó hatással a szervezetedre, de csak akkor, ha odafigyelsz néhány apróságra. Többek között fontos tudni, hogy a sushi gyakran készül fehér szemű rizsből, ami magas szénhidráttartama miatt megemeli a vércukorszintedet, és ott vagy, ahol a part szakad. Egyél inkább barna rizsből készült sushit, és győződj meg róla, hogy magas fehérjetartalmú finomság van benne, mint például a lazac, vagy tonhal.

5. Szárított gyümölcsök

Néha egyszerűbb, ha gyorsan lekapsz a polcról egy zacskó aszalt gyümölcsöt, csakhogy nem biztos hogy ezzel jót (t)eszel. Ezek a kívánatos finomságok nem sokban különböznek a valódi gyümölcstől, hiszen ugyanúgy sok cukrot tartalmaznak, mert mindössze annyi történik, hogy szárítás útján eltávolítják belőle a vizet. Azáltal, hogy összeesik, előfordul, hogy jóval többet eszel belőle, mint ha az igazi gyümölcsöt nassolnád. A megoldás: vegyél inkább egy almát, vagy banánt, és rágcsáld el azt.

Hozzászólások