Nem olyan egészséges, ha ilyet nassolsz

Bűnözöl, ha ezt eszed

2015/04/15

Fontos számodra az egészséges élet és odafigyelsz rá, mit eszel? Akkor nem árt, ha azzal is tisztában vagy, mivel lehet bűnözni, és mi az, amiről azt gondolnád, szabad, de nagyon is tilos!

Ha egészséges életmód, akkor az leginkább három dolgot jelent: nincs cukor, nincs fehér liszt, nincs (sok) só. A lisztet teljesen jól lehet pótolni tönköly megfelelőjével, vagy az olyan megoldásokkal, mint rizsliszt, mandulaliszt és társai. Csak azt kell kitapasztalni, melyiket mihez érdemes használnod. Nem mindegy ugyanis, hogy melyikből gyúrnál tésztát, sütnél süteményt, vagy szaggatnál galuskát. A só kiiktatása az egyik legkönnyebb módja, ha az egészség útjára lépsz. Vagy teljesen elhagyod, és hozzászoksz a természetes ízekhez, vagy ha ez nem megy, akkor helyettesítheted például Himalája sóval, ami az egyik legtermészetesebb és legjobb sópótló.

De mi van a nasikkal? Ez mindenkinél kritikus pont, mert óhatatlan, hogy az ember elcsábul. Ilyenkor jó, ha előre fel vagy készülve, és nem kopogó szemmel rohansz be a szupermarketbe, egy csomagolt croissant vagy müzliszelet után kutatva. Itt állj meg!

Mindened az egészség? Nálunk tuti tippeket kaphatsz arra, hogyan őrizd meg leginkább jó kondíciód, maradj mindig fitt és energikus! Az egészséged nem csak abból áll, hogy mit eszel, fontos mellé a mozgás is. A nassolás mindenki számára kihívás! Nézd meg, milyen tippünk van még arra az esetre, ha chips után sóvárogsz!

vegyes chips

Ideális esetben a müzliszeletben több a teljes kiőrlésű gabona, a valódi szárított gyümölcs, és kevesebb a cukor, vagy cukorszirup. Jó esetben a müzli természetes összetevő mellett rengeteg vitamint, rostot és ásványi anyagot tartalmaz. Sajnos a valóságnak ez jóval kevésbé felel meg. A csokiba mártott szeletekre fokozottan igaz az állítás. Az igazán egészséges müzliszeletbe nem való se csokoládé, se csokidarabkák, se cukor(pótló), mesterséges édesítő, térfogatnövelő szer, se más mesterséges adalék. Így érdemes kétszer is meggondolnod, mielőtt a polcon utána nyúlsz, lehet, hogy sokkal többet ártasz vele fogyókúrádnak, mint használsz. A nők körében néhány évtizede igen közkedvelt “egészséges” nass csábító ugyan, de sokkal jobban jársz, ha magad készíted el. Azt se felejts el, hogy az ilyen megoldások nem helyettesítik egyik főétkezésedet sem, tehát mint mindig, most is fontos hangsúlyoznunk a rendszerességet és odafigyelést! A reggeli a legfontosabb étkezésed, ne hagyd ki! Ha pedig egy kis édes csábításra vágysz, próbáld ki valamelyiket ajánlataink közül!

SONY DSC

Ajánlott helyettesítők:

  • szeletelj fel magadnak almakarikákat és vidd el egy dobozban, hogy bármikor kéznél legyen.
  • ugyanezt megteheted egy répával, vagy zellerszállal is, ami finom ropogtatni való.
  • készíts otthon zabkekszet! Így biztosan tudod, mi került bele, ráadásul nagyon finom is!
  • készíts túrókrémet, valódi gyümölcsökből
  • még mindig jobb megoldás, ha elmajszolsz egy marék mandulát, vagy mogyorót, mint egy agyon cukrozott müzli szelet!
  • otthon is elkészítheted saját müzliszeletedet.
  • próbáld ki a protein szeletet, ízesítheted mandulásan, fahéjjal, vaníliával, vagy kókuszosra! Imádni fogod!

A legfontosabb, hogy készülj fel jó előre, legyen nálad valami harapnivaló, ha megéheznél! Viszont ha vásárolsz, a csomagolást mindig jó alaposan olvasd át, nézd meg, hogy mit tartalmaz és mik az összetevői. Így nem érhet meglepetés, ha legközelebb a mérlegre állsz.

Hozzászólások