Nordic Walking – sport egész évben

A sport, ami mozgásban tart

2014/07/26

A Nordic Walking egy új sporttevékenység, amelyet a finnek fejlesztettek ki az 1920-as években, aztán pedig szerte a világban elterjedt jótékony hatásának köszönhetően. Közép-Európában is egyre inkább népszerűvé válik. Ezt egész évben lehet űzni, és kiváló hatást fejt ki az izmokra, a hátra és a szívre.

Petruska Szonja
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Mi különbözteti meg ezt a módszert a hagyományostól?

A lényegi különbség a különlegesen megtervezett botokban és azok hatásaiban rejlik. Olyan anyagból készültek, amelyek elnyelik a földdel való érintkezésből keletkező rezgéseket. Más átlagos botot használva, a rezgések közvetlenül a testbe vezetődnek.

Nemcsak az alsó, hanem a felső testtájat is erősíti

A botokon található különlegesen megtervezett kézi hurkok lehetővé teszik a felsőtest aktív részvételét a mozgásban. A botokat nem kell egyfolytában erősen markolni, nyugodtan lazíthatunk a fogáson anélkül, hogy elejtenénk. Ha a tenyerünket megfelelően nyitjuk-csukjuk, akkor a kezeink és a vállizmaink váltakozva megfeszülnek, majd pihennek. Ilyen módon a testünk – különösen a törzsünk, a vállaink és a nyakunk – jobban használatban vannak.

Nordic walking2

Rengeteg előnnyel járó egyszerű gyakorlatok:

  • gyorsítja a szív- és érrendszer működését
  • csökkenti a pulzusszámot
  • szabályozza a vérnyomást és a koleszterinszintet
  • növeli az oxigén felvételét
  • gyorsítja az emésztést
  • a botok használata az átlagosnál jobban égeti a kalóriát
  • csökkenti a térd és az ízületek terhelését
  • a botok használatával biztonságos a gyaloglás a csúszós, egyenetlen terepen is
  • jó hatással van a hátra

A Nordic walking esetében a kezek aktív használatával megelőzhető a vállak, a nyak és a hát merevsége. A gerinc és az egész felsőtest is sokkal rugalmasabbá válik. Erősítjük a váll, a has, a mell, valamint a hát izmait. Mindez segít stabilabbá tenni a gerincet, óvja a helyes testtartást, és enyhíti a hátfájást.

Nordic walking3

Minimális felszerelés

A nordic walking űzéséhez megfelelő cipőkre, ruhára és botokra van szükség.

Tanuljon meg harmonikus mozdulatokkal gyalogolni!

Ne feledkezzünk el a bemelegítésről, és mérjük fel a képességeinket a sebesség szempontjából. Ellenőrizzük a kezek valamint a lábak mozgásának ritmusát, miközben az ellenkező karok és lábak váltakozva lengenek előre-hátra. A botok is vegyék fel ezt az irányt a testhez közel! Ha a földdel érintkeznek, akkor szorosan kell ezeket tartani. Ha a kezünket hátra lendítjük, nyissuk ki a tenyerünket. A lépés akkor kezdődik, mikor a sarkunk leér a földre, és akkor végződik, mikor a lábunk végiggördült rajta. Eközben a testünk kissé előrehajlik. Próbálja ki Ön is, és nem fogja megbánni! A nordic walking révén egészségesebben, frissebben érezheti magát.

Nordic walking1

Hozzászólások