Pilates – Tornázz a testi-lelki egyensúlyért!

A mindenki számára ismert mozgásforma...

2014/08/10

A pilates megálmodója és kitalálója egy német származású férfi volt, Joseph Pilates, aki először „Controllnak” nevezte el ezt a mozgástechnikát, de a világ számára pilatesként vált ismertté.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Fő célja a testi-lelki egyensúly megtalálása. Ehhez kialakított egy olyan mozgásformát, amiben a nyugat dinamizmusa és a kelet jógája ötvöződik.

A pilates egy olyan gyakorlatsor, ami a mély hátizmok erősítésén alapszik. Emellett vannak kiemelkedő alappillérei, melyek a következők:

Fontos és elengedhetetlen a megfelelő koncentráció és légzéstechnika a torna során. A fókusznak mindig az adott gyakorlaton kell lennie, csak arra szabad koncentrálnunk, a külvilágot, a hétköznapi problémákat teljesen ki kell iktatni a torna alatt. A helyes légzéstechnika – épp úgy, mint a jógánál – nagyon fontos tényező. A szakszerű légzés által tudjuk biztosítani a megfelelő oxigénellátást a mozgáshoz, segíti a gerincoszlop stabilizálását, hozzájárul a koncentrációhoz, az összpontosításhoz és a feszültségek levezetését is segíti.

Ha ez megvan, akkor össze kell koordinálni a mozgást, a légzést és az izmok irányítását, tehát mind szellemileg, mind fizikailag össze kell forrasztani a gyakorlatokat.

Alapelvei között szerepel az erőközpontokból kiinduló mozdulatokra való összpontosítás. Ilyen erőközpont, a  has-alsó, a háti szakasz, és a csípő-fenék központi területe, hiszen ezek veszik körül a létfontosságú szervek nagy részét, magába foglalva a gerincet. Ügyelni kell a megfelelő ütemre, a megfelelő dinamikára is. Minden mozdulatnak külön üteme és dinamikája van, amire minden esetben oda kell figyelni.

Végül az utolsó nélkülözhetetlen dolog, hogy minél hatékonyabb legyen a pilates az, hogy a lehető legprecízebben végezd el a gyakorlatokat. Nem számít, ha keveset tudsz csinálni az adott gyakorlatból, de azt a lehető legtökéletesebben hajtsd végre.

A pilates által nő az állóképessége az izmoknak, ízületeknek egyaránt, fokozza a regenerálódást egyes sérüléseknél, valamint segítséget nyújt hátpanaszokra (ülőmunkát végzőknek kimondottan ajánlott mozgásforma). Rendszeres alkalmazása erős, és egyben szálkás izomzatot eredményez, illetve feszessé teszi a bőrt is.

Kiegészítő edzésnek kifejezetten ajánlom!

 pilates

Hozzászólások