Rasszizmussal vádolják az egyik legnagyobb világmárkát

Sokaknál kiverte a biztosítékot a divatmárka

2018/01/09

Komoly vádak érték az egyik legnagyobb világmárkát, a H&M-et. Egyik kampányfotójukon háborodtak fel rengetegen, amire a márka reagált is.

Óriási felháborodást váltott ki a ruházati cég egyik kampányfotója, amin egy fekete fiú látható egy feliratos pulcsiban. A felsőrész szövege így szól: “coolest monkey in the jungle”, azaz a legmenőbb majom a dzsungelben, amit sokan bántónak, sőt egyenesen rasszistának tartottak.

handm
Forrás: hm.com

LeBron James, a híres afroamerikai kosárlabdázó egy koronával a fején ábrázolta a kisfiút egy Instagram képen, s alatta így szólalt fel a sértő kampányfotó ellen: “H&M, teljesen félreértetek minket és ebbe nem megyünk bele! Húzzuk ki magunkat! Elég belőletek, én amikor a képre nézek egy fiatal királyt látok! Egy fiút, aki uralja a világot, aki egy sérthetetlen erő amit nem lehet megtagadni. Nekünk, afroamerikaiaknak mindig le kell győznünk az akadályokat, be kell bizonyítanunk az embereknek, hogy tévednek velünk kapcsolatban és még keményebben kell dolgoznunk, hogy megmutassuk, hová tartozunk, de képzeljétek, nem bánjuk, mert az út végén mi ebből csak profitálni fogunk!”

A márka is reagált a súlyos vádakra a közösségi oldalán: “Megértjük, hogy sokan nagyon dühösek a pulóveres kép miatt. Mi, akik a H&M-nél dolgozunk, csak egyetérteni tudunk. Mélységesen sajnáljuk, hogy elkészült a kép, és a kinyomtatását is nagyon bánjuk. Éppen ezért, nem csupán a fotót távolítottuk el az oldalainkról, hanem a terméket is a márka kínálatából. Egyértelmű, hogy nem lett megfelelően ellenőrizve a folyamat, ez kétségtelen. Alapos nyomozásba kezdtünk, hogy kideríthessük, hogyan történhetett ez meg, és hogy megelőzhessük az ilyen hibák ismételt elkövetését.”

H&M (@hm) által megosztott bejegyzés,

Hozzászólások