Rúdtánc, mint sport?

2014/06/16

A rúdtánc átalakulása először az Észak-Amerikában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban vette kezdetét, majd néhány évtizede meghódította a világ nagy részét.

Manapság már egyre több országban tartanak versenyeket. Fontos tudni, hogy a pole fitnessnek, mint fitnesz irányzatnak abszolút nincs köze a sokak által ismert sztriptízhez. A nők világszerte kezdik felfedezni ezt a mozgást, mint szórakoztató és szexi edzési lehetőséget.

A rúdtánc rendkívüli módon erősíti az izmokat, fejleszti a koordinációt, növeli a hajlékonyságot, javítja a testtartást, javul a keringés, formálódik a test (a csípő, a comb, a felkar és a hátsó), javul a testtartás és a ritmusérzék, így nem véletlen, hogy egyre többen választják az alakformálás ezen fajtáját, valamint sokan kiegészítő edzésként.

poledance

Az órákon táncos-, akrobatikus- és erőelemeket ötvözik kifinomult mozgásformákkal, mint a balett, a kortárs táncok, a jóga, stb. Az erőkifejtés jóval intenzívebb egy edzőtermi súlyzós edzésnél, hiszen itt mindenki a saját testsúlyával dolgozik. Általában egy óra 90 percig tart, melynek felépítése, hogy először aerobic jellegű bemelegítés van, majd ezután az erőelemeket, forgásokat és az összekötő mozdulatokat lehet gyakorolni, illetve a végén az izmok lenyújtásával zárul az óra. Egy intenzívebb edzésnél, akár 500 kalórát is elégethetünk.

Ez a tánc nem olyan könnyű, mint ahogy azt gondolnánk, mégis, minden testalkattal, mérettel és edzettségi szinttel el lehet sajátítani szorgalommal és lelkesedéssel. Ennek az edzésfajtának a pozitív előnye még, hogy igen változatos, nem mindig egy adott, monoton koreográfiára épül fel. Különböző nehézségű forgások, emelések átkötő mozdulatok, sőt még talajgyakorlatok is vannak, amiket lehet variálni, gyakorolni. Tapadás érdekében minél nagyobb szabad bőrfelületre van szükség, így célszerű rövidnadrágban és kényelmes, testhez simuló felsőben edzeni.

poledance_1

A táncórák során endorfin szabadul fel, amely enyhíti a stresszt. Mint általában, itt is minél többet ad bele az ember, annál többet nyer vele. A profik szerint 3-6 hónap alatt barátkozik meg egy kezdő a rúddal és egy év alatt a haladóbb mozdulatokat is elsajátíthatunk.

Igaz ez az edzésfajta inkább a nők körében népszerű, de meglepő módon egyre több férfi is űzi, ami annak is köszönhető, hogy aki kitartó, különböző hazai illetve nemzetközi versenyeken is megmérettetheti magát.

Hozzászólások