Spinning, a kalóriagyilkos

Tekerj a fogyásért és az állóképességért

2014/09/13

A spinninget egy híres ulta-maratonos kerékpáros fejlesztette ki. Edzőteremben végezhető, magas intenzitású, kerékpáros aerobic óra. Sokan összetévesztik a szobabiciklivel, azonban két különböző dologról van szó.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Hazánkban egyre inkább népszerű ez a fajta edzésmódszer. Hogy miért? Nézzük!

Egy spinning órán való részvétel nem csak a testednek, de a lelkednek is egyaránt jót tesz. Ez a mozgásforma, zenére történő, csoportos, lendületes, pezsdítő órafajta, amitől látványos fejlődést fogsz elérni, emellett még mentálisan is felfrissít.

Az óra egy szabványozott, rögzített spinning biciklin zajlik úgy, hogy a menetét egy edző instruálja. (ő diktálja a „tempót”, a gyakorlatokat, a bicikli fogásának a módját, stb.)

A spinninggel kiválóan tudod fejleszteni állóképességed, kondíciód, amellett, hogy a súlyfeleslegtől is könnyen megszabadulhatsz. A nők legproblémásabb területeiről, (comb, fenék, has) ezzel a módszerrel sikeresen eltüntethető a felesleg, továbbá ezen célterületek feszesítése is garantált.

Ebbe a teremben történő zenés, csoportos biciklizésbe, bárki belevághat, nemtől, kortól, állóképességtől függetlenül.

Az óra több szakaszból tevődik össze: a bemelegítést követi a közepes fordulatszámmal való tekerés (izmok bemelegítése miatt), majd a magas intenzitású, kalóriagyilkos biciklizés. A spinning amellett, hogy kitűnő kondíciót ad, kiválóan segít, megszabadulni a plusz kilóktól, az izomtömeget sem növeli, csupán erősíti. Egy óra során akár 800-900 kalóriát is veszthetünk.

Összességében, a spinning:

  • Az egyik legkiválóbb zsírégető mozgásforma
  • Kiválóan fejleszti az állóképességet, kondíciót, ez által a tüdő kapacitását
  • Feszültség, stressz levezető, lelki felfrissülést biztosít
  • Ízület kímélő
  • Keringési rendszert javítja
  • Erősíti a szívet
  • Rehabilitációra is alkalmas sport
  • Kortól, nemtől függetlenül bárkinek ajánlott

spinning1

Rendszeres, önálló sportnak vagy kiegészítő edzésnek, bátran ajánlom mindenkinek, a hatékony fejlődés érdekében, heti háromszor legalább.

Ne felejtsetek el az órára két fontos dolgot vinni: törölközőt, mert az izzadás garantált, továbbá sok folyadékot!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások