Szabadsúlyos edzések, cél az erő

Mit jelent a fegyencedzés?

2014/08/16
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértője

Ez a fitneszőrület, egyre inkább népszerű a magyarok, főleg férfiak körében. Leginkább azok lettek erre az „új”, de leginkább frissített edzésmódszerre figyelmesek, akik erőnlétükön, akarnak változtatni, azt szeretnék növelni.  

2011-ben megjelent Amerikában egy börtönviselt férfi által írt könyv, mely a „Fegyencedzés” címet viseli. Ebben a könyven fejtette ki tapasztalatait, megfigyeléseit, véleményét a szabadsúlyos edzésről. Paul „Coach”Wade a könyv szerzője.

Miután a könyv megjelent, lavinaként terjedt és egyre inkább vonzotta az embereket, ennek az edzés módszernek a használata, kipróbálása.

Tulajdonképpen a fegyencedzés filozófiája nem más, mint: Akkor válhatsz a legerősebbé, legformásabbá, ha kizárólag a saját testedet és annak tömegét használod az edzéshez, mindenféle eszköz használata, igénybevétele nélkül, a test maga az eszköz és a súly az edzéshez. A fegyencedzés legkiemelkedőbb célja, az erő megszerzése.

A fegyencedzés összesen hat gyakorlatból tevődik össze. Ezzel a hat gyakorlattal az egész tested átformálhatod, erősítheted, megedzheted.

sw4

A hat gyakorlat a következő:

  • fekvőtámasz
  • húzódzkodás
  • híd
  • guggolás
  • fekvőtámasz kézállásból
  • lábemelés

A hat főgyakorlat mindegyikéhez tartozik tíz rávezető gyakorlat, mely három szintre van osztva (kezdő, középhaladó, haladó)- és az ismétlésszámtól függ, hogy ki milyen szinten van éppen.

Egyik alapvető instrukció, hogy fő a fokozatosság és a türelem.  Érdemes az elején kezdeni a gyakorlatokat, a kezdőtől haladni lépésenként a haladó szintig. Sajnos Paul „Cauch” W.  igencsak, becsmérli könyvében az edzőtermi, súlyzós edzések képviselőit és magát a módszert is.

Ez számomra érthetetlen, hiszen mind a két módszernek megvan a maga szépsége, előnye és hátránya egyaránt. Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy melyik edzésfajtát választja, testének formálására, erősítésére vagy éppenséggel növelésére. Kár a sárdobálás.

fegyencedzes-specialitas_770

A fegyencedzés leginkább a magányos edzésekről szól, önmagunk buzdítása, leküzdése a cél.

Ez a módszer inkább, arányos, szálkás izomzatot eredményez, tehát, ha a célod a nagy tömeg, az Arnold Schwarzenegger külső, akkor irány az edzőterem és éljenek a súlyzók és azok használata.

A fegyencedzés kiválóan alkalmazható időszűkében szenvedőknek, hiszen szűk fél óra alatt rendkívül jól átlehet dolgozni az egész testet.

Mint minden edzésnél, itt is nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű bemelegítés, nyújtás és a pihenés, no meg persze, a helyes táplálkozás.

A fegyencedzés kitűnő választás azoknak, akik most kezdik ízlelgetni a szabadsúlyos edzéseket. Vagy, ha nyaralás ideje alatt valaki szeretné megmozgatni izmait. Vagy ha nincs időd, pénzed, edzőterembe járni, de szeretnél sportos, szálkás izomzattal rendelkezni. Vagy csak szimplán kiegészítésképp akarod alkalmazni, jelenlegi edzésed mellé.

 

Hozzászólások