A szép kockás has titka – edzés okosan

A hasazás elég, hogy jó formába jöjjünk?

2014/06/18

Hát igen…szeretnénk, ha ez valóban így is lenne. Sokan úgy gondolják, ha eleget „hasaznak”, akkor leadhatják a hason és a derékon felgyülemlett zsírpárnákat. Sajnos a hasizomgyakorlatoktól, csak akkor lesz kockás a hasunk, ha már nincs rajta semmi zsír, vagyis az edzés elengedhetetlen.

Elérhető, ha elkezdünk kardiós és súlyzós edzéseket végezni és odafigyelünk a helyes étkezésre, abban az esetben széppé „varázsolhatjuk” a hasunkat. Ellenben, ha mindennap csupán kőkemény hasizom gyakorlattal kínozzuk magunkat kardiózás és edzés mellőzésével, no meg az étkezésünkön sem változtatunk, akkor nagy változást nem érünk el vele: a kockás has továbbra is csupán álom marad.

Miért? Mert a zsír égetéséhez oxigénre van szüksége a szervezetünknek, tehát a hasizomgyakorlat első pár percében, még nem kezdi el égetni a zsír a szervezet, mivel idő kell a tüdőnek és a szívnek ahhoz, hogy ellássa oxigénnel az izmokat. A zsír égetéséhez oxigénre van szüksége a testnek. Ha azt szeretnénk elérni, tehát, hogy a hasunkat borító zsír „eltűnjön” akkor a testünket el kell juttatni arra a pontra, ahol a zsírt kezdi el használni energiatermelésre. Ezt pedig a kardiózással érhetjük el. Természetesen mellette fontos a rendszeres edzés és a megfelelő táplálkozás. No meg a kitartás!

Ennyi a titka az esztétikus, szép lapos hasnak!

Hozzászólások