Szervezetünk alapvető alkotóeleme a víz!

A napi folyadékbevitel hatással van egészségünkre

2014/06/19

Az emberek többsége, bár tudja, hogy mennyire fontos, mégis nagyon keveset iszik. Találunk kifogást arra, hogy miért nem iszunk eleget: elfelejtek; nincs rá időm; nem jó a víz, ahol dolgozom vagy élek; nem tudom megoldani a vízfogyasztásból következő vécézést – hogy csak néhányat említsek.

Man-drinking-water

 

Számtalan okot hozunk fel mentségünkre. Ezek azonban kibúvók a testünkkel szembeni felelősség alól. Sokáig így voltam én is ezzel! Nagyon keveset ittam, annak ellenére, hogy fejfájósként orvosom többször felhívta a figyelmemet a megfelelő folyadékbevitel fontosságára. Tudjuk, hogy a testünk nagy része, kb. 60 %-a vízből áll, a szervezetünk minden sejtjében megtalálható, ezért a megfelelő működésükhöz elengedhetetlen, hiánya rendkívül veszélyes és rengeteg egészségügyi problémát okoz. Azt mondják, ha csupán akkor iszunk, amikor szomjúságot érzünk, az már hiánytünetet jelez. Ismerős számomra is ez az érzés a múltból. Ma már nem várom meg ezt az állapotot. Ti se tegyétek! Tudatosan rá lehet nevelni magunkat a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztásra, hiszen elengedhetetlen eleme az egészséges életmódnak, mivel a megfelelő mennyiségű víz segít megőrizni egészségünket.

 

 

 

Néhány fontos hatása a vízfogyasztásnak:

  • Enyhíti a fáradtságot, energiát ad. (Bizonyára ti is tapasztaltátok már, mikor fáradt állapotban egy pohár hideg vizet megisztok, felélénkültök, jobban tudtok koncentrálni.)
  • Segíti a fogyást, azáltal, hogy csökkenti az éhségérzetet, növeli az anyagcserét, nulla kalóriát tartalmaz és segíti a vitaminok felszívódását.
  • Kiüríti a felgyülemlő méreganyagokat a szervezetből, az izzadság és vizelet által.
  • Javítja a bőrünk minőségét, hidratálja a bőrt, ez által lassítja a ráncosodást.
  • Segíti az emésztést.
  • Sok esetben enyhíti vagy megakadályozza a fejfájás kialakulását.
  • Nagyban hozzájárul az ízületek védelméhez, az izomgörcsök megelőzéséhez.
  • Naponta 2 – 2,5 liter vízfogyasztást javasolnak, de sportolóknak minimum 5 literre is szüksége van. Ennek bevitelére, a legmegfelelőbb a sima víz vagy ásványvíz. A szénsavmenetes ásványvíz fogyasztása véleményem szerint azért jobb, mert számos, ahogy nevében is áll, ásványi anyagot, a szervezet számára fontos összetevőket tartalmaz.

 

Hozzászólások