Szervóra a kiegyensúlyozott életért

Időzítsd tudatosan életeseményeidet!

2014/12/14

Figyeljünk oda testünk jelzéseire! A kínai orvoslás által megalkotott szervóra segítségével pontosan beállíthatjuk bioritmusunkat, hogy a leghatékonyabban végezhessük feladatainkat. Mindennek megvan az ideje – szokták mondani -, így az étkezésnek, sportolásnak és a pihenésnek is többek közt. A 12 fő szervünk 2 órás váltásban dolgozik, ezért csak egy kis odafigyelésre van szükség ahhoz, hogy megtartsuk az egyensúlyt.

iStock_000014080988_MediumEleinte, amíg nem rögzül emlékezetünkben, érdemes többször is ellenőrizni a szervóra egyes állomásait, hogy céltudatosan állítsuk be mindennapjainkat. Az egyes beosztásokhoz tartozó szervek aktivizálása nyomon követhető, ami segítséget nyújt “feladataink elvégzésében”.

Például reggel 8 órakor a gyomor aktivizálódik, így ajánlott a reggelit ekkorra időzíteni. Egy másik példa: az orvosi esetek megfigyeléséből kiderül, hogy a szívinfarktus, szívvel kapcsolatos problémák 12 óra körül, az epegörcs pedig este jelentkezik.

szervora

Nézzük sorba az szervóra mozgását:

1-3 óra között: A máj meridián a testi-lelki folyamatokban a méregtelenítésért felel, s így az érzelmek, indulatok, a tanulás, a látás, a megértés szabályzója. Mivel a máj méregtelenít, ne terheljük zsírral, alkohollal, dohányzással, és kávéval sem. Az agy oxigén ellátása ilyenkor a leggyengébb. Az epebántalmakban szenvedők pedig ebben az időintervallumban ébrednek fel.

3-5 óra között: A tüdő meridián a kapu a külvilág felé, így a külső kapcsolatokat irányítja, de felelős az énérzetünkért is. Ekkor aktivizálódik a tüdő, hogy felkészüljön a napi munkára. Ebben az időpontban ébrednek a dohányosok, asztmások, hörghurutosok. Valamint ebben a két órában uralkodik el a félelem, és a szorongás.

5-7 óra között: A vastagbél meridián a kiválasztásban, a védekezés és elhatárolódás terén kap szerepet, s így felelős a realitásérzékért is. Ez a legjobb idő a székletürítésre, szabaduljunk meg a méreganyagtól, hogy ne szívódjon vissza. Lehetőleg kerüljük a stresszt, a rohanást, ha lehet folyamatosan ébredezzünk, illetve igyunk sok folyadékot.

7-9 óra között: A gyomor meridián a táplálék felvételéért felelős, de fontos feladata van az információk, ingerek felvételében is. Ilyenkor a legterhelhetőbb a gyomor, ezért a legjobb, ha ebben az időpontban fogyasztunk vitaminban, ásványi anyagban gazdag ételeket, táplálékkiegészítőket.

9-11 óra között: A lép a napfonattal, a hasi idegdúccal kapcsolatos, felel az érzésekért, érzetekért, a pillanatnyi szükségletek kielégítéséért.  Ilyenkor a legnyugodtabb az idegrendszer, és ekkor a legnagyobb a szellemi teljesítőképességünk. Beindul a lép és a hasnyálmirigy, ezért ne fogyasszunk alkoholt, viszont jöhet az édesség, a gyümölcsök, és a méz is . Kerüljük a fizikai megterhelést!

11-13 óra között: A szívmeridián a természet energiáit veszi fel, és szabályozza az egót, vagyis az énünket. Ekkor van a szívciklus időpontja, vagyis a legjobb idő a sportolásra. Délben erősödik a gyomorsav és epetermelődés, ezért ez a legjobb alkalom egy könnyű ebédre. Ha egy kicsit leesik az agy oxigénellátása, sétáljunk vagy pihenjünk egyet.

13-15 óra között: A vékonybél meridián az emésztés, a feldolgozás, a tetterő és az önkifejezés felelős vezetéke. Ilyenkor lassul a vérkeringés, a vékonybelek aktivizálódnak, csökken a fájdalomérzés, és fokozódik a fizikai aktivitás.

15-17 óra között: A hólyag meridián irányítja a nyirokrendszert, valamint a test és lélek alkalmazkodóképességét, az adekvát reakciókat. A húgyhólyag a legintenzívebb, ezért igyunk sok cukormentes folyadékot, hogy szervezetünk kiüríthesse a méreganyagokat. Ekkor érjük el az aktivitás tetőpontját, ezért teljes testbedobással sportoljunk, tanuljunk, és dolgozzunk.

17-19 óra között: A vese meridián őrzi a csontok szilárdságát, felelős a döntőképességért és az akaraterőért. Ekkor a vese tisztító munkája következik, ezért ne terheljük tovább zsírral, cukorral, sóval és egyéb mérgező anyagokkal. Csökken a vérnyomás, szívműködés pedig lelassul, ezért jól jöhet egy kis pihenés.

19-21 óra között: A keringés vagy más néven szívburok meridián a keringésrendszert, lelki szinten a történések folyamatosságát szabályozza. Ekkor indul a szívburok és a vér munkaideje. Ha ilyenkor eszünk, azt már szervezetünk nem dolgozza fel, hanem elraktározza. Érzékeink kifinomulnak, ezért menjünk színházba, olvassunk, hallgassunk zenét. A szervezetünk ilyenkor készül fel az éjszakai pihenésre.

21-23 óra között: A hármas melegítő meridián a hormonális működésekért, pajzsmirigy tevékenységéért, valamint a testi és lelki szinten a rendért, az összehangolt működésért felel. A testünk és a lelkünk egyaránt pihenésre és nyugalomra vágyik, csökken a teljesítőképesség, ezért ez a legpihentetőbb alvás ideje. Nagyon fontos, hogy ne együnk és ne dohányozzunk ebben az időben.

23–01 óra között: Az epehólyag meridián az idegrendszer szabályozója, és pszichés szinten a belátásért és az élmények feldolgozásáért felelős. Ekkor kezd el dolgozni az epehólyag, ezért ilyenkor sajnos kevésbé csillapítható a fájdalom.

A kínai orvoslás szerint akkor vagyunk egészségesek, ha a szervezet energia keringése harmonikus. Ez az energia a vitalitást, életerőt jelenti. Az energiakeringés akadályoztatása betegséghez vezethet, ezért érdemes figyelemmel kísérni biológiai óránkat!

iStock_000026447190_Mediumforrás: tudasfaja.com

Hozzászólások