Testébresztő torna

Pörgesd fel magad!

2015/05/07

Felpörget, beindít, energiát ad! Mi az? A reggeli torna! Indítsd a napodat néhány pár perces gyakorlattal, ami lendületet ad aznapra, felfrissülsz tőle és a tested mozgásigényét is kiszolgálja!

Nem mindenkinek van rá ideje, lehetősége, módja, hogy minden nap, vagy akár heti többször elmenjen edzőterembe, végig tornázzon egy másfél órás jóga órát, vagy fusson pár kilométert a Margitszigeten. Az ellen viszont nincs kifogás, hogy otthon, munkába indulás előtt elvégezz néhány hatásos gyakorlatot, ami segít abban, hogy izmaid feszesek maradjanak, tested beinduljon, felkészítsd a napi rohangálásra és stresszre, amit el kell viselned.

Szükséged van egy kis motivációra? Az okos telefonok idejében már ennek sincsen akadálya! Töltsd le az alábbi alkalmazások egyikét, ha kellő inspirációra, mérlegelésre, vagy pontos számításra van szükséged! Kattints!

fogyókúra2

Sokan persze úgy vannak vele, hogy még néhány perc henyélés az ágyban jót tesz neki a korai keléssel szemben, ez az álláspont azonban téves. Mivel a szervezetednek egész nap szüksége van rá, hogy kellő mennyiségű energiával legyen ellátva, így célszerűen a mozgással tudod igazán felpörgetni. Számtalan előnyös tulajdonsága van annak, ha ébredés után az első dolgod egy kis reggeli torna! Többek között beindul az anyagcseréd, tested egész nap égeti a zsírt és sokkal energikusabb leszel, mint néhány perces tovább alvástól. Ha most nincs is rá időd, a holnapi napot már kezdheted ezekkel a gyakorlatokkal!

Mutatunk 7 könnyen elvégezhető gyakorlatot, amik közül válassz minden alkalommal ötöt, és végezd el ébredés után. Ha csak heti két-három alkalommal így indítod a napodat, máris sokat tettél az egészségedért! Székre és matracra lesz rá szükséged mindössze. A gyakorlatok a következők:

  • kitolás, vagy női fekvőtámasz
  • hátizom gyakorlat hason fekvésben
  • hídtartás
  • tricepsz
  • hasizom gyakorlat lábemeléssel
  • váltott oldali kitörés
  • guggolás

Mindegyik gyakorlatot végezd egy percig, megállás nélkül, csak 1-2 másodperces szünettel a kettő között. A kezdő szint során elég egy kört elvégezned, ha haladó vagy, és még időd is engedi, akkor végezz két-három kört belőle.

Kitolás, női fekvőtámasz

Térdelő támaszban helyezkedj el a matracon, a karokat támaszd meg kicsikét nagyobb szögben, mint a vállszélesség, és hajlítsd a karodat olyan mélyre, amennyire csak tudod, de maximum 90 fokig.

Girlie Push Up

Hátizom gyakorlat

Feküdj hasra a matracon, nyújt előre a karokat. Váltott lábbal és ellenkező mozgású karokkal ollóz egy percig. Ha elfáradnál, akkor se hagyd abba, a lábaidat tartsd a levegőben, a karokat pedig nyújtsd ki, majd húzd vissza a tarkódhoz.

Superman Back Extension

Hídtartás

Feküdj hanyatt, a lábakat helyezd a talpadra. A kezeiddel húzódj minél közelebb a sarkadhoz, majd emeld meg a popsidat. Néhány másodpercig tartsd fent, majd engedd le a csípődet anélkül, hogy letennéd a földre. Ezt ismételd folyamatosan.

yoga pose - female in sport clothes performing exercise

Tricepsz

Fogj egy széket, támaszkodj meg rajta háttal. A legmegfelelőbb távolságot úgy tudod lemérni, hogy ráülsz a székre, kinyújtod előre a lábadat, és a sarkadon támaszkodva hajlítsd be a térdedet. Ebben a pozícióban hajlítsd a karodat 90 fokos szögben, majd egyenesedj vissza. Egy percig ismételd.

iStock_000012928760_Small

Hasizom lábemeléssel

Az iskolai tornaórákról ismerős lehet ez a gyakorlat. Feküdj hátra a matracon, tedd tarkóra a karokat. Emelkedj fel a mellkasoddal, de csak addig, hogy a hátad közepe a talajon marad. Felváltva érintsd hozzá a könyöködet a térdedhez, egyszer a jobb, majd a bal oldallal.

Working out

Kitörés

Állj meg a matrac egyik végében és csinálj kitöréseket. Lépj előre, hajlítsd a térdedet derékszögben. Figyelj rá, hogy a térded sose menjen a bokád elé!

iStock_000016708785_Small

Guggolás

A fitneszversenyzők és testépítők egyik kedvenc gyakorlata, hiba lenne kihagyni, ha formás popsira vágysz! Állj terpeszbe és csinálj guggolásokat, az előző gyakorlathoz hasonlóan ne hagyd, hogy a térded a bokád elé menjen, figyelj a tartásodra!

iStock_000038394672_Small

Hozzászólások