Tibi atya teremtéstörténete

Hívei isszák szavait a sztár atyának

2014/06/11

Tibi atya lázban ég az ország, hiszen hazánk hungarikum mémje nem csak bejárta az internetet, de a fiatalok idézetgyűjteményévé is vált. A pap kitalált karaktere mögött a „ministránsok”, azaz néhány olyan srác áll, akik megtalálták a piaci rést: a kevés pénzből részegedni vágyó egyetemistákat.

„Tibi atya egy fiktív, lecsúszott humbákfalvi pap, görbe tükör a társadalomnak” – így mutatkozik be a Facebookon mindenki Tibi atyája, aki falubeli társaival együtt 2012 óta trollkodik az interneten. Az atya minden, csak nem jó pap: iszik, csajozik és közben olyan örök igazságokkal örvendezteti meg a fiatalságot, amelyekből néhány perc alatt szállóige lesz.

„2012 decemberében szabadult el Tibi atya, amikor a humoros témájú Facebook oldalunkra kitettünk egy posztot arról, hogy leváltottuk a főszerkesztőt, mostantól Tibi atya utasításait követjük. Nem volt semmi tudatosság az egészben, kerestünk a neten egy képet egy papról, kiposztoltuk, és annyian lájkolták, hogy kitaláltuk, indítunk egy saját oldalt az atyának. Az első héten azonnal 2000 követője lett, egy hónap múlva már 20 ezreket szórakoztatott a részeges pap, mostanra majdnem félmillióan kedvelik az oldalát. Százezer lájkolónál éreztük, hogy ezzel a projekttel valami komolyat kell kezdeni, úgyhogy tavaly májusban piacra dobtuk a Tibi atyás pólókat, egy hónapja pedig forgalomba kerültek a borok is” – mesélte Tibi atya egyik megálmodója.

A „ministránsok”, azaz Tibi atya karakterének a kitalálói nem sokat árulnak el magukról: az egyetemistákból álló banda egyik tagja sem a marketing területén tanul, ennek ellenére máris jövedelmező üzletet csináltak a humbákfalvi papból.

„Mi is egyetemisták vagyunk, úgyhogy nagyon jól tudjuk, milyen komoly gondokkal kell szembenéznie a mai fiataloknak: részegség, másnaposság, mindez felváltva. Tibi atya pontosan ezeket a pillanatokat teszi még felejthetetlenebbé bölcsességeivel. A saját márkás bor is hasonló ötlet alapján született meg: mindannyian tudjuk, milyen olcsó löttyöket adnak a kocsmákban, és milyen szenvedésekkel jár a másnaposság, ezért akartunk valami minőségi, mégsem megfizethetetlent a fiatalok poharába. A fogadtatás egészen meggyőző volt: az első héten 400 palack fogyott az italból” – tette hozzá az ötletgazda, aki sikereik titkát is elárulta. – „A Facebook posztokat a fiatalok átviszik a saját életükbe, nap mint nap használják, megosztják, együtt nevetnek a poénokon. Mindenkinek voltak már rázós kalandjai, görbe estéje, ezeket az atya poénjai koronázzák meg. Ráadásul nem lehet ellopni az ötletet, mert ha valaki másolja Tibi atyát, azzal is őt népszerűsíti. Mostanra egyre több helyszínen lehet találkozni a ministránsokkal, így az atya még közelebb kerül az emberekhez: kivonultunk a Fröccsfesztiválra, megjelenünk az EFOTT-on és egyetemek gólyatáborában is, hogy a hívők együtt szürcsölhessék az isteni nedűt” – mondta nevetve.

Hozzászólások