Tippek a helyes bőrápoláshoz

Hogyan maradjon fiatal a bőröd?

2014/09/11

Ha irigykedve nézed a hírességek képét, mennyire egyenletes és egészséges az arcbőre, jusson eszedbe: még ha igazi is a látvány, akkor is nagyon sokat kell tenni az eredményért!

A természetes szépségű arc nagyon ritka, ezért szinte mindenkinek rendszeresen ápolnia kell őrét, hogy megőrizze fiatalos üdeségét. A kencék használatát azonban túlzásba is lehet vinni, és akkor pont az ellenkező hatást éred el, bőröd idő előtt elhasználódik, ráncossá válik, és oda a fiatalságnak. Aggodalomra viszont nincs ok, mert néhány ügyes ötlettel meg lehet találni a középutat!

shutterstock_121466269

Bőrünket számos külső hatás éri, amelyek gyengítik a szerkezetét és idő előtti elöregedéshez vezetnek. Bár divatos a napbarnított szín, nem véletlen, hogy nagyon sok országban – jellemzően például az ázsiai nők – kifejezetten óvakodnak az erős napfénytől, az arcot kalappal vagy napernyővel védik. Ugyanez áll a szoláriumra is, a gyakori és hosszas barnítás a bőrnek kifejezetten árt. A híres modellek is igyekeznek kerülni az erős napsütést, és ha mégis kénytelenek olyankor fotózni, erős fényvédőt használnak.

A bőr a korral együtt változik, a nap pedig gyorsítja az öregedést. Elvékonyodik, veszít zsírtartalmából, és nemcsak öregebbnek, de fáradtabbnak is néz ki a ráncoktól. A negatív hatást elsősorban az UV-sugarak okozzák, melyek károsítják a bőr szerkezetét, a rugalmasságért felelős elasztint. Amire viszont talán nem is gondolnál, az öregedő bőr elveszíti az izzadás képességét is.

shutterstock_63673447

Ez elsőre talán jól hangzik, mert ki szeret izzadni, de gondolj bele: ez a folyamat részben méregteleníti a szervezetet, részben pedig magáért a bőr hidratálásáért is felelős. Ha tehát kevésbé izzad a bőröd, az azt jelenti, hogy ki van száradva – vagyis gyorsabban fog ráncosodni, és ez még inkább gyorsítja az öregedést. A hidratálásért egyébként belsőleg is sokat tehetsz: rendszeresen pótold a folyadékot, lehetőleg tiszta ásványvíz vagy ízesítés nélküli gyógytea formájában. A szakemberek napi 2-3 liter elfogyasztását javasolják, ezért jó, ha mindig van az asztalodon egy pohár víz, hogy emlékeztessen a „feladatodra”. A cukrozott üdítőket, kávét, és hasonló „finomságokat” viszont kerüld, ezek nemhogy nem hidratálnak, de a meglévő folyadékot is kiűzhetik a szervezetedből!

Felejtsd el a dohányzást és az alkoholt! Aki rendszeresen dohányzik, annak a bőrén ez meg is látszik: apró ráncok a száj körül, elvékonyodott felső ajak, a bőr színe pedig enyhén sárgás árnyalatú. Emellett a dohányzás még inkább csökkenti a bőr rugalmasságát, egy kísérletben bebizonyosodott, hogy a dohányosok között már 20 éves korban elkezdődik a ráncosodás, míg nemdohányzó társaiknál ez jóval később jelentkezik. Az alkohol szintén szárítja a bőrt. Jó hír viszont, hogy ezek a káros hatások egy bizonyos szinten még visszafordíthatók!

shutterstock_66459610

A hidratálást kívülről segítheted víztartalmú spray-kkel, és fontos, hogy ne csak nyáron figyelj erre, hisz télen még alacsonyabb a páratartalom! A szobád levegőjét párásító készülékkel tarthatod megfelelő állapotban, ami szintén jót tesz a bőrödnek. Este pedig, fürdés után kend be magad alaposan hidratáló – figyelem, nem zsíros! – krémmel.

Végül egy fontos jótanács: ne csak az arcod hidratáld, a nyak is fontos, és ha láttál már 40 éves arcot, de a kéz egy 60 évesé volt, akkor tudod, hogy a kéz víztartalmára, ápolására is mekkora szükség van!

Hozzászólások