Trükkök a zugevés ellen

5 tipp, hogy formában tudj maradni

2014/09/25

Sokan vannak, akik a boldogságérzetért, unalom űzésként vagy csak megszokásból a zugevést választják. Sajnos a zugevésnek köszönhetően szalad fel az a jó pár kiló súlyfelesleg. A zugevők úgy gondolják, hogy a kevéske csipegetéstől, nassolástól nem lesz semmi „baj”, nem hizlal, pedig nagyon nagy tévedés. De vannak trükkök, amikkel tudsz a zugevés ellen tenni.

Szonja5
Petruska Szonja, az RC News diéta és fitnesz szakértõje

Íme néhány tipp, amit érdemes megfontolni, mielőtt a nasis fiókba nyúlsz.

Soha ne hagyd ki a reggelit!

Bizonyított tény, hogy aki reggelizik, jobban formában tudja tartani magát. Hogy miért? Mert reggel ébredés után az agy a glikogén szinthez mérve dönti el, mennyi táplálékra van szüksége a szervezetnek a pótláshoz, amit éjjel, alvás közben felhasználtál. Muszáj reggel újratölteni, mert,ha nem így történik, az egész nap folyamán éhes leszel, és nagy esély van rá, hogy folyamatosan nassolsz majd valamit.

Nem mindegy, mit!

Mint már említettük cikkünk elején számos oka lehet a nassolásnak, zugevésnek. Ha úgy érzed, mindenképp segít, akár stressz levezetésben, akár az unaloműzésben, akkor jól fontold meg, hogy miből csipegetsz. Ha „rossz” élelmiszereket választasz, mint a csoki, chips, cukros nyalánkságok, lehet, hogy abban a pillanatban segítségedre lesz, de jóval éhesebb leszel tőlük, mert a vércukorszinted elkezd ingadozni. Ennek a következménye pedig, hogy eszel, eszel, és eszel a végeredménye pedig a hízás. Ugye ezt te sem akarod? Válassz helyettük friss gyümölcsöket, zöldségeket vagy egy marék olajos magvat.

Hallgass a hasadra!

Fontos szempont mielőtt eszel, hogy valójában éhes vagy, vagy csak vágyakozol. Ha szeretnéd megőrizni alakodat, akkor hallgass a hasadra. Ha a hasad semmi jelet nem ad, hogy valójában éhes, akkor csupán az agyadat kell befolyásolni. Tereld a gondolataidat más irányba, foglald le magad és tényleg csak akkor egyél, mikor már szükséges.

Lásd a szemed előtt magad!

Mielőtt megennéd azt a tábla csokit, vagy a zacskó kekszet, lásd magad előtt a formás, csinos alakod, amit ugye nem szeretnél “elrontani”. Hidd el, a vizualizálás csodákra képes!

Igyál sok folyadékot!

A sok folyadékfogyasztásnak köszönhetően teltség érzést fogsz érezni, így kevésbé jöhet rád a sóvárgás a különböző nassolnivalók iránt. Továbbá a kellő mennyiségű folyadék elengedhetetlen a szervezet számára. Tehát, ha sokat iszol, nem csak megőrzöd az alakod, de még az egészségedért is teszel.

zugevés

 

 

 

 

Hozzászólások