Végleg be akarják zárni a Déli Pályaudvart

Miért csúszik a helyreállítás?

2015/03/04

Már egy hónapja le van zárva a Déli Pályaudvar, miután a bevezető alagút támfala elcsúszott, a vonal pedig járhatatlanná vált. A helyreállítás azonban még mindig nem kezdődött el, állítólag még keresik a céget.

A Déli Pályaudvar kiürített épülete Budapest egyik legnagyobb és legnyomasztóbb szellemháza, már csak azért is, mert a lezárás előtt egy nappal még nyüzsögtek az emberek a szocreál betonmonstrumban. Viszont azóta sem tudni, mi a kormány szándéka vele.

Az odáig rendben, hogy január végén több alkalommal is kövek hullottak a sínekre a bevezető alagútban, és többször is elcsúszott a támfal, ami miatt le kellett zárni a vonalnak ezt a részét. Így maga a Déli Pályaudvar is feleslegessé vált, a vonatok ugyanis a Kelenföldi Pályaudvarról indulnak.

deli
Mi lesz a viharvert Déli Pályaudvarral? (Fotó: MTI)

A hetvenes években emelt épület azóta teljesen kihalt lett, és a lezáráskor azt ígérték, hogy minél hamarabb elkezdik a sérült útszakasz kijavítását, így a pályaudvar is visszanyeri funkcióját. Ez azonban a mai napig nem indult meg, sőt, tíz napja még az ezzel kapcsolatos sajtótájékoztatót is törölték.

Ami azt jelenti, hogy kormányzati szinten sem tudják, mi legyen a pályaudvarral, bár a MÁV szóvivője szerint már a héten eldől, melyik céget bízzák meg a felújítással. Ami így a jövő héten el is kezdődhet, ez azonban csak a beszakadt alagútra vonatkozik.

A Híradó megkereste a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy mi lesz a Déli Pályaudvar sorsa, de biztosat ott sem tudtak mondani, választ csak későbbre ígértek. A kormány a felújításon kívül más alternatívákban is gondolkodik.

Hozzászólások