Vigyázz nehogy meghízz nyaralás alatt!

Tippek a szakértőtől

2014/06/28

A nyaralás alatt sokan esnek abba a hibába, hogy nem figyelnek oda a sportolásra és a megfelelő táplálkozásra, ezért haza érkezve döbbennek rá, hogy felszaladt rájuk az alatt a 1-2 hét alatt pár kilogramm felesleg.

Nem azt mondom, hogy 100%-os mértékben tartsd be a hétköznapokban követett életviteledet, diétádat, hiszen ez mégiscsak nyaralás, de minimális odafigyeléssel megelőzheted a nem kívánt súlygyarapodást. Lássuk, mit tehetünk ennek érdekében.

Először is az étkezésre térnék ki. Hiszen tudjuk, hogy formánk megtartása nagymértékben az étkezésünktől függ.

Svédasztalos ellátásnál, bizony igen erős csábításnak vagyunk kitéve, de az ilyen típusú szolgáltatásnál is mindig lehet találni az egészséges táplálkozásnak megfelelő ételt.

Tapasztalatom szerint a szállodák is egyre inkább odafigyelnek, hogy az egészséges életmód követőinek is biztosítsanak megfelelő minőségű ételeket.

nyaralás-alattTippként tanácsolom, hogy egy-egy desszert helyett, inkább a gyümölcsöket fogyasszunk, illetve péksütemények helyett együnk reggelente zabpelyhet, tojást, joghurtot, illetve vacsoránál a hús mellé köretnek, válasszunk inkább salátát vagy rizst.

Áttérnék a sportra

Bárhol is nyaralunk, legyen az tengerpart vagy hegyvidék, mindig lehet találni az adott környezethez kapcsolódó sportot.

Számos lehetőség adott a tengerparton ahhoz, hogy testünket fitten tartsuk és itt most nem a szállodai edzőtermekben való edzésre gondolok.( bár a fanatikusok ott is biztos ezt választják)

Nézzünk helyette más szórakoztató lehetőséget:

Tengerparti üdüléskor

– úszás a tengerben

– vízi aerobic

– vízben, parton űzhető különböző labda- és ütögetős játékok

– extrém sportok

– futás a tengerparton és a vízben

– egyes szállodákban vannak sport animátorok, akik kimondottan szórakoztató sport vetélkedőket tartanak

Hegyvidéki nyaralásnál

– túrázás

– hegyi kerékpár

– nordic walking

– családi kerékpártúra

– rafting a bátrabbaknak

– csónakázás ( hegyi tavakban, ha van rá lehetőség )

Bárhol is nyaralsz a lényeg, hogy élvezd a szabadban, a jó levegőn való játékos mozgást, a vízilabdázást, versenyt úszást a barátokkal. S miután befejeztétek a játékot vagy az úszást, kifekszel napozni és a kellemes fáradtság mellett, élvezheted a nap és a tengeri levegő jótékony hatását.

 

 

Hozzászólások